"Sterk aan STH vind ik dat ze principes hebben."
In de nacht van 26 op 27 juli tussen 00:00 en 03:00 zal onze leverancier onderhoud uitvoeren op hun Core Netwerk. Analyse van het dataverkeer heeft aangetoond dat de belasting van het netwerk op dat moment het laagst is. Dit onderhoud zal de optimale prestaties, beveiliging en betrouwbaarheid van de netwerkservices blijvend garanderen. Gedurende het onderhoud zal er voor elke breedband verbinding een downtime optreden van 30 tot 60 minuten.
De leverancier heeft naar aanleiding van eerder netwerk onderhoud op 29 juni maatregelen genomen om herhaling van problemen te voorkomen. Het test-lab is aangepast en uitgebreid waardoor scenario's die de vorige keer issues opriepen getest kunnen worden. De monitoring is verscherpt en omvat nu ook de toegevoegde scenario’s. Met deze maatregelen hebben we het uit te voeren onderhoud succesvol kunnen testen.
29-06-2024 08:00
We krijgen meerdere melding van problemen met verbindingen met routed subnets. Het onderzoek is opgeschaald. Wij zullen u rond 9:30 uur voorzien van een nieuwe update. Er is geen workaround mogelijk.
29-06-2024 09:30
Wij hebben deze melding opgeschaald en engineers zijn samen met de hardware leverancier de storing aan het onderzoeken. De engineers werken hard om deze problemen op te lossen en de normale service zo snel mogelijk te herstellen. Wij zullen u rond 10:30 uur voorzien van een nieuwe update. Er is geen workaround mogelijk.
29-06-2024
10.00 Onze engineers zijn nog druk bezig met het onderzoek.
29-06-2024
10:30 Het onderzoek is nog gaande. Wij zullen rond 12 uur komen met een nieuwe update.
Nogmaals verzoeken wij dat als u geraakt bent door dit probleem en een reset van de router heeft geen effect.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
29-06-2024
11:10 Onze engineers hebben de oorzaak gevonden. De oplossing hiervoor zullen we op een later tijdstip gaan uitrollen waardoor er is gekozen voor een rollback van de onderhoud van afgelopen nacht. Dit zal tussen 11 en 12 uur vandaag gaan plaats vinden.
We verwachten een downtime van 60 tot maximaal 180 minuten op de volgende Breedband diensten, geleverd via de netwerken van KPN.
De rollback raakt de volgende verbindingen in het Breedband portfolio :
Fiber Pro via KPN WEAS (FttB); Fiber Basic via KPN WBA (FttH); xDSL via KPN WBA (Alle type).
het kan zijn dat er in sommige gevallen een router reset noodzakelijk is
Onze excuses voor het ongemak
------------------------------------------------------------------------
12:00
De rollback is gestart om 11:35, een groot deel van de lijnen is gerestored, we verwachten dat rond 12:30 alle lijnen terug zijn. Zoals eerder vermeld is er soms een reboot van uw router nodig.
-------------------------------------------------------------------------
29-06-2024
12:20 De rollback heeft het probleem met de routed subnets opgelost en de dienstverlening is hersteld.
Als u na 12;30 en een reset van uw router nog problemen heeft met uw verbinding, neem dan contact met ons op.
09:20
Wij hebben het volgende bericht gekregen vanuit onze leverancier:
"We zien dat onze services aan het herstellen is. De calls worden weer opgezet en tonen geen slechte audio meer. We zullen onze service nauwlettend monitoren"
8:45
Op dit moment ervaren wij problemen met onze vaste en mobiele telefonie.
Onderzoek met de hoogste prioriteit is gestart.
Binnen een uur zullen we in dit bericht een update plaatsen.
Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.
Het onderhoud is afgerond. Alle diensten zijn weer online.
Helaas is het onderhoud niet helemaal volgens plan verlopen.
We zullen daarom een nieuw vervolg plan maken en gaan inplannen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 25 op 26 juni zullen wij onderhoud uitvoeren op onze DirectAdmin hosting server Wolfraam.
Het onderhoud start om 23:00 en zal naar verwachting tot 02:30 duren.
Tijdens dit onderhoud is deze server Wolfraam niet bereikbaar, wat betekent dat u en eventuele bezoekers geen toegang tot uw website en/of uw emails heeft.
Inkomende email berichten worden na het onderhoud alsnog afgeleverd.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Dit bedrijfsuitje biedt ons de gelegenheid om onze banden te versterken en nieuwe energie op te doen. Deze gelegenheid willen wij tevens gebruiken om het 20-jarig jubileum van STH Automatisering te vieren!
Gedurende de periode van de sluiting zullen we niet beschikbaar zijn voor reguliere werkzaamheden. Voor incidenten die de bedrijfsvoering ernstig hinderen en zaken die onmiddellijke acties vereist, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met ons storingsnummer 033-8200200.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Maandag 3 juni staan wij weer voor u klaar.
Update: 7:35
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de ochtend van 16 mei zullen wij onderhoud uitvoeren op onze Hosting omgeving.
Het onderhoud start om 06:30 en zal naar verwachting tot 07:30 duren
Tijdens dit onderhoud kan het zijn dat de hosting diensten van STH kortstondig niet beschikbaar zijn.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update: 9:00
Helaas duurde het onderhoud langer dan gepland. Onze excuses hiervoor.
Alle diensten zijn na enkele korte onderbrekingen weer online.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de ochtend van 5 april zullen wij onderhoud uitvoeren op onze Hosting omgeving.
Het onderhoud start om 06:30 en zal naar verwachting tot 08:00 duren
Tijdens dit onderhoud kan het zijn dat de hosting diensten van STH kortstondig niet beschikbaar zijn.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update: 2:00
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 5 op 6 februari gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Hosting omgeving.
Het onderhoud start op 6 februari 00:00 en wij verwachten maximaal 3 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud kan het zijn dat de hosting diensten van STH kortstondig niet beschikbaar zijn.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update: 4:15
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 14 oktober gaan we onderhoud uitvoeren op onze Managed Wifi controller.
Het onderhoud start op 14 oktober 3:00 en wij verwachten maximaal 2 uur bezig te zijn.
Update: 1:15
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 13 oktober gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek omgeving.
Het onderhoud start op 13 oktober 0:00 en wij verwachten maximaal 2 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de Werkplek Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op werkplek.sth.nl en dus ook niet op de Desktop.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update: 1:30
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 20 juli gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek omgeving.
Het onderhoud start op 20 juli 1:00 en wij verwachten maximaal 2 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de Werkplek Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op werkplek.sth.nl en dus ook niet op de Desktop.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Binnen veel organisaties wordt gebruik gemaakt van de diensten van MS365.
Door de toenemende veiligheidsincidenten wereldwijd is het noodzakelijk dat alle gebruikers Multi-factor Authenticatie krijgen. Het is niet meer afdoende om enkel met een gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen.
Hoe werkt Multi-factor Authenticatie
Multi-factor Authenticatie zorgt ervoor dat er nog een extra stap nodig is voor het inloggen in een account. Denk dan bijvoorbeeld aan een sms of de Microsoft Authenticator-app. Op deze manier wordt er een extra inlogcode gegenereerd die elke keer anders is. Deze code is voor een cybercrimineel niet te bemachtigen zonder fysieke toegang tot jouw apparaat.Het kraken van accounts die extra zijn beveiligd met Multi-factor Authenticatie is vele malen lastiger. Met MFA wordt er elke keer een nieuwe code gegenereerd, waardoor deze niet te raden is door een hacker. Gebruikers maken tenslotte regelmatig gebruik van dezelfde inlognamen en wachtwoorden. Zonder MFA zijn deze accounts een stuk kwetsbaarder.
Is Multi-factor Authenticatie dan compleet veilig
Multi-factor Authenticatie is eigenlijk de basis voor het hebben van een veiliger account. De kans dat een account met MFA in de verkeerde handen terecht komt is minder dan 0,1% (bron: Microsoft). Een hacker moet veel meer moeite doen om accounts met MFA aan te vallen. De kosten worden hierdoor veel hoger, wat het ook minder aantrekkelijk maakt.Multi-factor Authenticatie maakt het dus vele malen lastiger voor kwaadwillende om gegevens te bemachtigen. Uiteraard vermelden wij erbij dat geen enkel systeem 100% waterdicht is. Het voorzichtig omgaan met inloggegevens is nou eenmaal belangrijk. Als een persoon de MFA-code aan een kwaadwillend persoon doorspeelt, heeft de hacker alsnog toegang tot het account. Dit is dan ook een van de redenen dat het systeem niet 100% waterdicht is. Het begeleiden en trainen van de gebruikers is daarom ook erg belangrijk. Een security training kan helpen om bijvoorbeeld phishing-aanvallen te herkennen en voorkomen. In zo’n training worden de veelgebruikte methodes besproken om gebruikers extra waakzaam te maken.
Verschillende vormen van MFA
Het beveiligen van accounts met MFA kan op verschillende manieren. Denk dan aan het beveiligen met SMS of de Microsoft Authenticator app. Wij raden het gebruik van de Microsoft Authenticator app aan, omdat dit extra beveiliging met zich meebrengt mocht het apparaat gestolen zijn. Verder zijn er mogelijkheden om met fysieke items een veilige inlog te creëren. Denk dan aan een USB-stick of smartcard om een account te ontgrendelen. Het nadeel is dat deze gestolen kunnen worden, maar voor hackers op afstand is het onmogelijk om deze te bemachtigen. Alle vormen van MFA hebben zo hun sterktes en zwaktes, maar over het algemeen verhoogt elke vorm van MFA de veiligheid enorm. Het toevoegen van MFA aan zakelijke accounts is daarom noodzakelijk.
Bij gaand vind u de handleiding MFA instellen als dit in uw tenant is geactiveerd
Update: 2:30
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 28 op 29 juni gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Cloud omgeving.
Het onderhoud start op 29 juni 1:00 en wij verwachten maximaal 3 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud zijn er verschillende diensten van STH niet beschikbaar. Onder andere de Online Werkplekken.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update: 2:30
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de avond van 15 juni gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek omgeving.
Het onderhoud start op 15 juni 1:00 en wij verwachten maximaal 2 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op werkplek.sth.nl en dus ook niet op de Desktop.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
U kunt de actuele status bekijken op onderstaande link, in veelgevallen zal outlook niet willen starten of erg traag werken.
Er is op dit moment sprake van een storing op zowel vast als mobiele telefonie.
Dit betreft zowel inkomend als uitgaand gesprekken.
De storing is in onderzoek. We hebben helaas nog geen verdere informatie of oplostijd.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. We zullen rond 15:00 een update plaatsen.
Excuses voor het ongemak.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update 15:00
De diensten lijken momenteel vrijwel hersteld te zijn. De situatie wordt verscherpt gemonitord.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update 15:25
Alle diensten zijn weer hersteld.
11 november 2022 - 00:45
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 10 november op 11 november gaan wij onderhoud uitvoeren op de portal van de werkplek omgeving.
Dit onderhoud is een spoed reparatie van een bekend lek in Citrix.
Het onderhoud start op 11 november 00:00 en wij verwachten dit op 11 november 01:30 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de Werkplek dienst (https://werkplek.sth.nl) niet bereikbaar.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH op support@sth.nl
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 31 oktober op 1 november gaan wij onderhoud uitvoeren op verschillende web/cloud diensten van STH. Dit onderhoud is nodig op up2date te blijven.
Het onderhoud start op 31 oktober 21:00 en wij verwachten dit op 1 november 03:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud kunnen diensten verminderd of kort niet bereikbaar zijn.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH op support@sth.nl